Thursday, December 18, 2008

My first Achivement

Hari nih 18/12/2008 dah nak masuk taun baru dah pon. Nih 1st post utk blog nih..Bukan nak citer ape sangat.just nak kongsi kegembiraan aku untuk bbrp ketika nih.hehe..

semalam 17/12/2008
roda hdup cam bese la.tp hari nih ade assesment test utk SAP ABAP programmer.wahh..aku mmg excited.aku dapat first call utk tau pasal assesment nih mase aku balek dari pc fair ngn akak aku hari ahad petang dalam kol 5lbh.aku memula terkejut lah gak dpt berita tuh.tp sgt excited lah.memula die cakap assesment tuh dalam kol 7 sampi kol 8.30.aku dgr camtuh aku mntak tangguhkan dlu ke hari lain.then die tanye,nape nak tangguh, aku cakap clash antara magrib ngn isyak (kene igt tuhan gak.doakan aku sll jadi gini).lupe nak tulis yang kol aku nih en.yunus.then en.yunus cakap surau ade disediakan, dgr penuh excited terus aku setuju.hehe..
tadi aku baru pas amik assesment tuh.mmg byk iq test.complicated.hopefully aku lulus dgn jayanyer lah..doakan kejayaan aku.huahuahua..
hari nih aku patut interview ngn silverlake utk jawatan server admin.tapi aku tangguhkan utk utamakan SAP dlu.harap sangat dapat masuk kursus nih.sangat berbaloi..

kelmarin 16/12/2008
hari nih sebenarnye hari penentuan utk aku dapatkan sijil Microsoft SQL Server 2005. aku sampai dalam kol 2.30 (time yang aku,fazrin n daniel janji nak kumpul).aku sampi tgk daniel dah ade.die ckp ade new question utk batch kali nih..aku terkejut giler.tgk2 question simulation.mak aii..aku mane igt sgt step2 die.wah.menggelabah aku.dah lah aku xabes study utk MCQ nye part
wahhh..gile rase..
then kononnye nak amik kol3, tunda sampi kol 4 baru amik utk study pasal simulation.hehe..mase amik mmg gelabah lah.sbb amik ramai2 skali,xnebes sgt lah.leh la tanye2 sket.hehehe..:D.
mase nak abes jawab tuh mr.ervin ade belakang aku.alamak,cmne nih.die ckaap cpt2 tgk jwpn.hhehe.aku pon klik exit utk tau mark aku..huhu..berdebar2 gak.
kuar2 result ,


wahhh...syukur gile aku time tuh.puas ati rase.aku lulus ngn jayanye.hehehe..

utk bahagian 1 yang MCQ tuh aku dapat 965/1000 and utk yang simulation,aku rendah sket dari bebudak lain 820/1000 tapi still lulus lg coz taraf utk lulus 700 dan keatas.hari tuh memang syukur giler.tapi stil ade masalah,coz aku lupe password aku utk login dalam microsoftnyer website..waaa :((.caner nih..xdapt cert aku nnt..penat2 amik xleh lak..waaaaa..:((



sebalik kejayaan aku tuh ade gak insiden yang xsonok jd.tp xperlah.takdir tuhan.aku xdapat nak cakap ape.bak kate org, disebalik ssbuah kejayaan, pasti ade kejatuhan n perlukan pengorbanan untuk capainya..hehe

No comments: