Tuesday, December 30, 2008

Azam Maal Hijrah

Salam sume,

smbutan maal hijrah kumulakan dengan doa akhir tahun bersama keluarga pd ptg sblm 1 muharram dan terus disambung ngn doa awal tahun selepas magrib dan terus diteruskan ngn bayan magrib..

wktu bayan baru aku tersedar, byk yang aku dah lupekan n byk yang aku dah xamalkan.aku dah bace yasin pas solat padahal dlu waktu skolah mngh boleh kate tiap kali pas solat aku akan bace yasin, kalu yasin pon dah susah apatah lg quran.aku mmg dah terabai sume tuh.sume sbb kesibukkan dunia yang aku cube kejar yang akhirnye lari tinggalkan aku.buat aku kesepian saat aku memerlukan..

aku rasa sikit kasihan ngn dir aku yang sering jadi mangsa keadaan yang mana aku sendri xmmpu terima.aku sering berdoa, supaya diberikan kekuatan,kebijaksanaan dan kekayaan, mungkin ini adalah ujian yang aku harus tempuh sebelum aku capai sume tuh.aku dah lalui hidup nih dgn bermcm2 cara aku.hanye peristiwa terbaru tuh aku ssh nak terima.

malam maal hijrah harituh aku berfikir, aku ptt lepaskan sume beban yg aku tanggung sekarang.aku nak hidup ngn bahgia, tenang tanpa keraguan dan kesangsian terhadap sesiapa.aku nak bahgiakan org lain dan aku nak bahgiakan diri aku sndri.aku nak capai impian aku walau org yang aku harap ada utk menyokong aku dah tiada.aku akan menjadi kuat utk buktikan aku mmpu berjaya tanpa die.aku mahu capai impian dan kejayaan dgn tgn aku sendri.sku sedih lihat diri aku semalam yang terus bermurung seolah2 tiada tujuan dan harapan dalam hidup aku.aku akan usahakan utk capai sume tuh tanpa sokongan dia.aku akan jaga sume teman2 aku yang setia bersama aku susah senang aku.aku akan cube beri kehidupan kepada sesiapa yang dah rasakan kepahitan hidup utk berdiri semula.aku nak jadi anak yg soleh yang tetap beriman pada allah dan sentiasa mendoakan kedua parent ku dan keluarga aku..ini azam aku, harapan aku dan impian yang aku nak capai ngn tgn aku sndri..Ya ALLAH bantulah hamba mu ini...

No comments: