Tuesday, December 30, 2008

Dont noe

Hurmm..sejak akhir2 nih aku dah xde idea nak menulis ape dah dlm blog nih..mungkin sejak peristiwa yang wat aku sedar kelemahan aku byk.peristiwa yang akan terus wat aku berhati2 ngn org lain apabila aku nak percayakan mereka.aku dah ssh nk percayakan org lain sbb peristiwa tuh.tp aku akan cube percayakan org lain.sbb itu diri aku.terus menerus percayakan org lain biarpon dikhianati.mungkin itu kisah sedih yang paling hitam dalam hidup aku yang akan terus merubah hdup aku..

Aku berharap aku tetap manusia yang aku kenal dulu, yang jujur,lurus,sengal dan setia..haha..nape msti aku letak sengal tuh kan.tp mmg, aku sgt sengal bile masenye sampai.saat sekarang aku tak rase aku sengal.tp rase cam diperbodohkan n dipermainkan.jadi catur hidup utk memberikan kehidupan pd org lain padahal diri sendiri hampir nazak..

Aku disedarkan dari kejahilan aku bile aku lihat diri aku yang jahil nih dikhianati oleh 2 insan yang aku percayakan.aku mmg jahil tentang pmpn apatah lg tentang bercakap tentang hbngn.kasih sayang, cinta, sume tuh aku xphm, sampi aku rase sakitnya kehilangan org kite sayang, cinta n percayakan.mungkin ini tajdir aku.aku sedar aku kene terima sume nih dengan redha.walau aku mmg xkeruan bile dengar khabar dari org yang aku cintakan.air mata jgn cakap lah.xtertahan dah.tumpah mcm sungai lps hujan.yang terus kikis rase percaya kt org2 yg aku percaya..
Semalam,waktu dengar bayan magrib kat masjid oleh jemaah yang datang, baru aku sedar kekhilafan aku, kejahilan aku bile aku dambakan cinta manusia.mmg aku sedar aku kkdang terlupa tuhan bile aku sgt asyik ngn cinta manusia...huhuhu..mmg cinta manusia xkan abadi..aku harap aku akan ditemukan ngn seseorg yang cintanya mendekatkan aku kepada cinta ilahi..

No comments: