Friday, January 30, 2009

Buih

Kita ini umpama buih ketika banjir, lemah, xde pendirian, hanyut mengikut arus n hancur biarpon berlanggar sesame sendiri.itu lah khutbah yang aku dengar tadi.umat islam masih lemah.tiada hala tuju dan pendirian.terase sedih dengar khutbah hari nih.biarpon umat islam begitu ramai kat muka bumi nih, tapi kite tetap diperkotak katikkan olah org2 lain.kenape umat islam kite hari ni lemah ae?aku sendri xtau nape sbb aku sendri xsepenuhnya sempurna dari segi fizikal n rohani.
Termenung skejap aku saat terkenang saudara kite yang bergelimpangan maut akibat senjata zionis.sedangkan kita disini bertingkah merebut jawatan dengan cara yang salah.kekadang aku tergelak tgk sume ni jd kat negara kita n sedih bile kite yang aman nih xnampak pon ape jd ngn sedare2 kite 2.malah ade pihak yang cube amik kesempatan dari sstu kejadian utk kepentingan sendiri n menuding jari kepada mana2 pihak atas sstu kslhn.bodoh gak aku rase bende2 nih.kalu ikut hati mau jer aku serang sume org yang terlibat.haiyaaa..dari dieorg dok pulun gaduh2, tuding menuding baik cari jalan caner nak selamatkan sedare kite yaang terkapai-kapai tuh.xpon pk kan jalan caner nak bgnkan ekonomi kite.sbb selami kite kene tindas sbb kite xkuasai ekonomi.bile kite umat islam nak kuasai ekonomi ae?bile?padahal selame nih umat islam yang merata2 ade dimuka bumi dgn perniagaan.sejak runtuhnye empayar islam terakhir islam terus dipermainkan dan dihina sepenuhnya..apekah langkah yang perlu kite lakukan utk perbaiki umat kite dan saudare2 kite yang lain..

2 comments:

Nurhani Salwa Binti Jamaluddin said...

Meh sama2 fikirkan cara terbaik membangunkan dan menyatukan Ummah. hari Kebangkitan akan tiba... Tunggu Israel!!Tunggu kebangkitan umat islam!!

Kamil Hasan said...

mari lah same2 bgnkan islam..