Wednesday, August 4, 2010

Campur2....

Menulis bukanlah kemahiran aku sejak dari dulu..ape yg aku tulis biasanye ape yg aku rase, pikir n lihat.Semua base on pemahaman sendiri. Membesar dalam pelbagai suasana dan tempat yg berbeza sejak dari kecik menbolehkan aku berkenalan dengan ramai rakan biapon kekadang aku melupai mereka.Kalu lupa pon aku xkan lupa wajah setiap org yg penah aku kenal.wajah2 yang memberi semangat kala aku down, wajah2 yang mendorong aku berusaha lebih gigih lg, wajah2 yg sayu kesedihan kala musibah menimpa, wajah2 yg marah kala aku melukai mereka, wajah2 hipokrit yang memandang dgn senyum sinis, wajah2 yang memandang aku dengan pandangan yg aku sendiri tak paham ape makna mereka pandangan mereka kat aku.

Biarpon ape yg mereka pandang dalam diri aku, aku enggan mengulas ape care mereka memandang aku.biarlah aku memandang mereka dgn rase hormat sebagai mana mereka dihormati sebagai khalifah dimuka bumi ini.

Kala ini, aku di opis melihat sebahagian rakan sibuk menyiapkan tugasan mereka, sebahagian sedang sibuk dgn jualan kueh/kerepek, sebahagian masih tekun n khusyuk berbincang mengenai tugasan, aku....aku duduk menulis rentetan cerita yg aku alami dalam warkah blog.menulis dgnmemikir ape yg patut aku tulis dlm ini blog.sekian lame aku tak menulis atau melukis biarpon melukis adalah kegemaranku sejak dlu.teringat balek saat SPM dlu, amik pendidikan seni.sepanjang form 5 result seni tak penah rendah dari B3.Then time spm dapat B4 sebab salah salah wat(even patutnye dah A1 pttnyer kalu btl wat)..waaaaaa....T_T....

Hari nih baru jer selesai bace manga ichigo 100% aka strawberry 100%, manga utk bacaan rgn even ade aksi2 yg separuh siap..hahaha...manga nih menarik n simple.lukisan karekter yg menarik, lembut n cute jer..

********************************************************************************
Aku sering menyimpan impian utk membina perniagaan sendiri, tp sampi hari ini aku masih belum dapt melakukan sstu pon tuk capi impian aku tuh.dlu aku berharap utk menjadi pilot, tp malangnye aku terpaksa menukar impian 2 gara2 dah rabun.then aku memilih utk menjadi seorg doctor, apekan daya, aku yg genius nih xlayak utk terus pengajian dalam medic,

S
aat mentari sembunyi
Bulan menampakkan diri
Aku masih bisa meneruskan larianku
Biar duri menusuk tapak kakiku
Tetap ku teruskan larian ku
Takkan ku berhenti
Ku henti larianku kala aku tiba di destinasi
Aku masih akan terus berlari
Menuju destinasi seterusnya
Destinasi abadi cinta ilahi

No comments: